Wie het weet mag het zeggen - Reisverslag uit Toulon, Frankrijk van José Munster - WaarBenJij.nu Wie het weet mag het zeggen - Reisverslag uit Toulon, Frankrijk van José Munster - WaarBenJij.nu

Wie het weet mag het zeggen

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

08 September 2015 | Frankrijk, Toulon

We zijn inmiddels een paar uur geleden aangemeerd in Toulon, Frankrijk en liggen in een marinehaven, met oude en hedendaagse marineschepen, en hebben besloten ons schip te gaan verkennen ipv een excursie te doen. Als we zin hebben kunnen we straks nog ff met de watertaxi naar de oude stad Toulon, winkeltjes en restaurants in overvloed.
Gisteravond hebben we een geweldige avond gehad met Dan en Linda uit North Carolina en Lorna en Susan uit Toronto, Canada
We werden zomaar uit de rij geplukt om bij elkaar aan tafel te gaan zitten (uiteraard met toestemming) en wat was dat een goeie match. Hele avond volop gepraat en vooral gelachen...met name over onze "free gift" wat me meteen brengt op de titel van dit verslag... lees mee uit eigen werk: op onze hut vonden we 3 "special gift for you" kaartjes. Nou, wij op zoek naar die gift
Een was voor de coffeecard die we hadden aangeschaft
Wij dachten, als echte Hollanders een cadeautje (special gift)te krijgen, maar nee..De door ons betaalde coffeecard, goed voor 15 koppen koffie, was de special gift....en zo ging het ook met de andere "special gift for you" kaartjes.
Een cadeautje uit eigen zak dus...het heeft in ieder geval al veul lachmomenten teweeg gebracht. ....

Het eten en drinken is erg goed. Veel restaurants en overal is iets te doen Zelfs een bioscoop in de open lucht op het bovendek ontbreekt niet. Annelies kijkt haar ogen uit, gelukkig is ze niet nieuwsgierig, met wat er overal gebeurt, zeker op de momenten dat we aan- en afmeren

• 08 September 2015 - 13:11

Trudy Hooghuis:

Als ik je verslag lees heb ik het gevoel dat ik erbij ben.
    Leuk hoor! Ga zo door!

• 08 September 2015 - 16:57

Ben En Angelique:

Hallo scheepsmeisjes van de Bontekoe. Dat kinkt allemaal als.......heel gezellig !
    Jullie verdienen het hoor. Is de kapitein een 'hottie'?
    Ik zie de foto`s graag tegemoet van captain Stubing :-)
    Groetjes en moi moi moi Angelique

• 08 September 2015 - 20:07

Romano:

leuk begin !

• 09 September 2015 - 13:55

Corrie:

Plezier hebben jullie al dus nog een hele goeie reis samen.