Wauw! wauw! wauw! - Reisverslag uit Puntarenas, Costa Rica van José Munster - WaarBenJij.nu Wauw! wauw! wauw! - Reisverslag uit Puntarenas, Costa Rica van José Munster - WaarBenJij.nu

Wauw! wauw! wauw!

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

01 November 2012 | Costa Rica, Puntarenas

Dit is weer een fantastische dag geweest, Costa Rica!

Ook weer een prachtig groen gebied waar ik ben geweest, vanmorgen eerst met " Airial Forest Tram", een kabelbaan boven het oerwoud een tocht gemaakt, van het droge oerwoud steeds verder en omhoog totdat we bij het tropisch regenwoud aankwamen, en het deed zijn naam eer aan, ik heb het nog nooit in zo' n korte tijd zo hard horen en zien regenen. we waren net op tijd beneden om niet helemaal doornat aan te komen.

Het was fantastisch om te zien en mee te maken, zoveel verschillende planten en bomen en ook nog oa een toekan in het wild kunnen aanschouwen, indrukwekkend. Ik heb teveel foto;s, zal ik later wel online zetten...

Na de Costaricaanse lunch met zwarte bonen en palmboomharten richting de Tarcoles rivier voor een boottocht langs grote en kleine krokodillen, leguanen en salamanders en een gigantisch aanbod van tropische vogels, die ik heb leren kennen omdat we er een foldeer bijkregen met bijbehorende nummers.
We hadden een geweldige gids die maar bleven roepen: there nr. 18 and on your right side nr 4 en nr 35, je bleef maar kijken en genieten.Vervolgens ook nog door de mangroves gevaren, ook een aparte ervaring, lepelvogels, en ara's in het wild boven jehoofd te zien vliegen.

De hele dag op stap geweest met 3 vrouwen (de golden girls) uit New Orleans, met hun mannen, op leeftijd, geweldig leuke humor, we hebben ons prima vermaakt.

Net het Haloween diner achter de rug, nou wij kunnen er wat van met carnaval, maar vlak de amerikanen niet uit met Haloween, allemaal verkleed, de ene nog enger dan de ander(maar ik weet niet of dat alleen aan de kleding ligt!!)
We moeten iedere avond uit de diner-zaal geveegd worden, zoveel hebben we te kletsen met personeel, en tafelgasten.

Ben benieuwd of ik thuis weer kan wennen aan mij eigen sinasasppels schillen en de roomservice 24 uur per dag.

Morgen weer een zeedag en dan het PANAMAKANAAL, laat maar komen.

Groet,
Jose

• 01 November 2012 - 07:13

Marja:

Wat ben ik blij dat jij het zo super hebt, niet alleen op de boot maar ook met de excursies. Het is toch wel lekker natuurlijk dat je veel met engels terecht kan. Het zullen wel Prachtige foto's worden. Laat je maar lekker verwennen!

• 01 November 2012 - 07:33

Jolanda:

Breng gewoon jong,blond en vrolijk mee naar huis,dan kan die de roomservice verzorgen.
    Geniet ervan.

• 01 November 2012 - 07:36

Annelies:

inderdaad om te lezen al wauw. heerlijk ga zo door ...

• 01 November 2012 - 07:52

Henriet:

Wat geweldig! Ik wil ook! En zo is Haloween weer eens iets anders dan met uitgeholde pompoenen met lichtjes op de zandverstuivng in Rosmalen! Blijf lekker genieten. Dat doen wij ook van jouw verhalen.

• 01 November 2012 - 08:34

MARTIEN:

In een woord Geweldig!

• 01 November 2012 - 15:34

Jacqueline:

alweer helemaal fantastisch! Het is een heerlijk vervolgverhaal. Fijn dat we meegenieten zo.

• 01 November 2012 - 17:06

Riny Smulders:

Prachtig verhaal van een gebied dat zo anders is dan hier. En ik kan niet anders zeggen dat je moet genieten en jezelf laten verwennen, want je hoeft niet benieuwd te zijn hoor. Hier heb je dat niet! Helaas. Hier moet je echt zelf pellen.

• 01 November 2012 - 19:38

Mariannr:

Hoi Josje, zo te lezen gaat alles prima. We wachten de foto's af. Geniet en geen rare huisdieren mee naar huis.
    Gr. Marianne

• 01 November 2012 - 22:57

Hans:

Nee José,
    je mag niet tot kerst op die boot blijven!!
    Je gaat volgende week week weer gewoon naar huis.
    Dus geniet er nog maar van!!